Tarongers amargs

GRUP VARIETAL

ORIGEN

DISPONIBILITAT

Tarongers amargs i els seus híbrids

Espanya

Desembre – Maig

DADES ORIGEN:

El Taronger Amarg és un híbrid natural resultat d’un creuament entre un Pummelo i un Mandariner antic, originari del nord-est de l’Índia i que va arribar a la Península Ibèrica de mans dels àrabs (s. XI). El Taronger Amarg Bartolí és una selecció antiga rescatada dins del programa de recuperació de varietats antigues de Todolí Citrus Fundació. Es va obtindre a partir d’un arbre cítric de més de 100 anys present en la finca El *Bartolí de la Fundació. A aquest exemplar se li va fer un tractament de buidatge de l’entorn del sistema radicular, eliminació de l’arrel pivotant i propagació de la brotada sorgida en les seues arrels radials.

DESCRIPCIÓ ARBRE I FRUIT:

Arbre vigorós i productiu. Fulles grans amb oli agradable i distintiu. Fruit oblat, de grandària mitjana. Escorça de color taronja profund, lleugerament rugosa i amb nombroses glàndules olioses de forta aroma. Polpa sucosa, de sabor agre amb pronunciada amargor. Presenta llavors.

USOS:

La taronja amarga Bartolí es caracteritza per la seua gran persistència en l’arbre, el seu bon emmagatzematge i la intensitat dels seus olis essencials. És especialment indicada per a l’elaboració de melmelades i postres.

RECEPTES

clear