Taronges de la Sang

Peret de la sang

Citrus sinensis (L.) Osb.

TCF-164

GRUP VARIETAL

ORIGEN

DISPONIBILITAT

Tarongers Dolços

Espanya

Març – Maig

DADES ORIGEN:

Aquesta atípica taronja del grup de taronges pigmentades té un origen desconegut, encara que va tindre un cert predicament en la zona de Palmera (València, Espanya). Ha sigut recuperada per Todolí Citrus Fundació a partir d’un arbre antic trobat en l’hort de la “tia Evarista”. Es caracteritza per la grandària i morfologia dels seus fruits.

DESCRIPCIÓ ARBRE I FRUIT:

Arbre vigorós i dens fullatge, amb tendència esfèrica de creixement. Fulles lanceolades, més estretes i xicotetes que les típiques d’un taronger dolç. Fruit xicotet, de marcada morfologia ovoide, d’ací el seu nom. Sol presentar estil persistent. Escorça fina, llisa i dura, de coloració taronja pàl·lid. Albedo aparent. Polpa poc sucosa, compacta i sense llavors. Presenta dispersos tocs vermellosos.

USOS:

Suc caracteritzat pel sabor típic de les taronges pigmentades, en el qual preval un lleuger toc àcid ben equilibrat amb el contingut en sucre. De presència sorprenent dins de les taronges pigmentades.

RECEPTES

clear