Els restaurants Origen i El Racó de l’Arnau guanyadors de la IV edició del Concurs Gastronòmic de Cítrics de Palmera

Un total de dotze restaurants van participar en el certamen organitzat per l’Ajuntament de Palmera i Todolí Citrus Fundació.

Un any més, l’Ajuntament de Palmera (La Safor), en col·laboració amb Todolí Citrus Fundació, va celebrar el dilluns passat 11 de març de 2024 la IV edició del Concurs Gastronòmic de Cítrics. Rafael Verdú, a càrrec del restaurant Origen (Carcaixent), va resultar guanyador en totes dues modalitats, plat dolç i salat, compartint el guardó de les postres amb Vicent Sanchís, del restaurant El Racó de l’Arnau (València).

L’acte va comptar amb la presència de Cristina Moreno, Secretària autonòmica de Turisme, així com la Regidora de Cultura, Festes i Turisme de l’Ajuntament de Palmera, Mari Català, i l’Alcalde de Palmera, Álvaro Català. Van ser els representants polítics els encarregats d’entregar els premis: 1000€ per al plat salat i 800€ a les millors postres, així com una escultura de l’artista i gastrònom internacional Carles Tarrassó.

Origen, va presentar com a plat salat un llobarro semicurat i fumat, i carxofa escabetxada, emprant diversos cítrics com la llima espanyola o la llima de Sorrento. Per a les postres un pastís tatín de poma caramel·litzada en sucre i suc de taronja nàvel amb xocolate, un gelat de llima i una merenga cruixent de taronja, acompanyat amb un “gínger beer”, versionat amb mandarines i lemonquat. El Racó de l’Arnau va presentar com a plat dolç un brull de cítrics de llet d’ovella, amb gelat de yuzu, llima i api, acompanyat de cruixents de llima, mel i grillons de cítrics.

El jurat va estar compost per Juan Lagardera, crític gastronòmic, Manu Yarza xef del restaurant Yarza, María José Martínez xef del Restaurant Llenç, amb una estrela Michelin, Edu Espill xef del restaurant Flama i Carolina Álvarez cap de cuina del restaurant Quique Dacosta, amb tres estreles Michelin. A més dels guanyadors, el jurat va fer una menció especial als plats salats presentats per la Xerna de la Mar, de Dénia, i El Racó de l’Arnau, de València: i en les postres a Arrels Racó Gastronómic, de Gata de Gorgos, i Félix Chaqués, de València.

clear
Carrito