IV Edició del Concurs Gastronòmic de Cítrics

L’Ajuntament de Palmera (La Safor), en col·laboració amb Todolí Citrus Fundació, ha convocat un any més el Concurs Gastronòmic de Cítrics, el qual ja celebra la seua quarta edició. Es desenvoluparà el dilluns 11 de març de 2024 a partir de les 10:00h davant del Bar Centro Social situat en la pròpia localitat valenciana.

El concurs està dirigit a cuiners professionals i el principal objectiu del mateix és fomentar l’ús de l’ampli ventall de varietats de cítrics existents. El tema del concurs d’enguany guarda relació amb els cítrics de l’hort botànic El Bartolí com a elements significatius en l’elaboració de plats i la seua inserció en la cuina tradicional i d’avantguarda de la Comunitat Valenciana.

Hi haurà dos torns de presentació de cada modalitat per als participants. Per una banda, el plat lliure es presentarà a les 11:30h en el primer torn i a les 12:00h, en el segon. I, per l’altra, les postres es presentaran a les 12:30h, en el primer torn i a les 13:00h, en el segon. El concurs busca que cuiners i cuineres professionals elaboren plats creatius per a la posterior degustació i avaluació pública.

Inscripcions

Els cuiners i cuineres interessats han de sol·licitar la seua participació omplint la sol·licitud de participació en l’IV Concurs Gastronòmic de Cítrics a Palmera disponible en el lloc web de www.palmera.es i enviar-la per correu electrònic al costat del resguard de la transferència bancària de la quota de participació al Comité Organitzador a la següent adreça electrònica: concurscitricspalmera@gmail.com. L’últim dia habilitat per a les inscripcions serà el 4 de març de 2024, a les 00.00h.

Un jurat excepcional

Vicente Todolí, Todolí Citrus Fundació
Manu Yarza, cap de cuina del restaurant Yarza
María José Martínez, cap de cuina de Lienzo
Juan Lagardera, crític gastronòmic i editor de Almanaque Gastronómico CV.
Edu Espejo, cap de cuina de Flama
Carolina Álvarez, cap de cuina en Quique Dacosta
Ricard Camarena, xef amb 2 estreles Michelin.

«El jurat qualificarà els plats sobre la base de criteris d’imparcialitat, objectivitat i plena igualtat de tots els participants. La qualificació final de cada plat serà el resultat de fer la mitjana de la qual oferirà cadascun dels membres del jurat».

clear
Carrito