Todolí Citrus Fundació ha rebut una subvenció de la Diputació de València per a la instal·lació d’un aviari d’ocells cantaires.

La Fundació va presentar un projecte al programa de Subvencions Nominatives de Presidència de la Diputació, el qual va ser seleccionat i finançat amb una quantitat de 37.550,50 €. El projecte contempla la instal·lació d’un aviari per a ocells cantaires en una de les parcel·les de la Col·lecció de Cítrics.

El disseny de l’aviari ha sigut a càrrec de l’artista alemany Carsten Höller, qui l’ha cedit a la Fundació en reconeixement de la labor del seu fundador i president, Vicente Todolí, en la protecció del medi ambient i de la biodiversitat dels cítrics. De fet, el disseny està inspirat en els propis fruits cítrics, perquè representa una taronja. L’obra serà executada per l’arquitecte Carlos Salazar.

L’aviari albergarà diferents espècies d’ocells cantaires que han estat tradicionalment vinculats als camps de cítrics valencians, i que han anat desapareixent per l’ús d’herbicides i insecticides en l’agricultura intensiva. Les espècies que es criaran en l’aviari seran el Gafarró (Serinus serinus), el Passerell comú (Linaria cannabina), la Cadernera (Carduelis carduelis), el Pit-roig europeu (Erithacus rubecula), el Pinsà comú (Fringilla coelebs) o al Verderol comú (Chloris chloris).

La subvenció de la Diputació de València permetrà finançar el projecte i que els visitants de la Fundació puguen gaudir del cant i de la presència d’aquestes magnífiques aus.

clear
Carrito