Poecítrics, vesprada de versos i cítrics

Poecítrics és un festival que posa en relleu el valor del nostre paisatge a través de la memòria de la terra i la paraula. Organitzat conjuntament per Todolí Citrus Fundació i Fundació Francisco Brines, es dona vida a un projecte que es desenvolupa en un espai amb un gran valor paisatgístic com El Bartolí i protagonitzat, entre altres, pels poemes de Francisco Brines.

Todolí Citrus Fundació, amb més de 500 varietats de cítrics de tot el món, s’ha convertit en un dels espais privats de major valor paisatgístic del País Valencià. De la mateixa manera, des de l’Elca, la Fundació Francisco Brines ha construït un dels espais escrits més importants de la poesia castellana del segle XX.

A través de la poesia, Brines ha evocat com ningú l’emoció del paisatge valencià, els canvis estacionals i la bellesa dels cítrics que, igual que en el cas de Todolí, envolten la casa familiar.

El que conta i el que canta; el que sembra per tornar als orígens, per explicar a través dels cítrics els rumbs de la història, i el que és capaç de retenir instants en un sol vers memorable, s’uneixen per celebrar aquesta primera edició d’una vesprada de versos i cítrics.

Aquesta primera edició de Poecítrics compta amb la participació de Mario Obrero (Getafe, 2003), María Eloy-García (Màlaga, 1972) i Juan Carlos Mestre (Villafranca del Bierzo, 1957); tres poetes de reconegut prestigi que realitzaran un recorregut pels versos dels poetes que s’han acostat als cítrics a través de les seues paraules. Des dels clàssics fins als més actuals, fent així un cant al Mediterrani.

clear
Carrito