II edició Poecítrics, Vesprada de versos i cítrics

El dissabte 25 de maig se celebra a la Todolí Citrus Fundació, a Palmera, la segona edició del Poecítrics, una vesprada de versos en la que els poetes convidats faran un recorregut cítric a través dels seus versos i poetes d’altres temps. Organitzat per la Todolí Citrus Fundació, l’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Direcció General del Llibre, del Còmic i del Foment de la Lectura del Ministeri de Cultura, l’Ajuntament de Palmera i l’empresa comarcal Destileries Ferri.

El festival Poecítrics vol posar en valor la unió de la paraula vinculada a la terra enmig d’un emplaçament que treballa per a la conservació d’un llegat paisatgístic etern i universal a través de la memòria de la terra i les paraules com el que ha anat creant Vicent Todolí amb un projecte únic: probablement la fundació privada més gran del món dedicada als cítrics, que compta aproximadament amb cinc-centes varietats provinents de tot arreu.

El cartell ha estat a càrrec del dissenyador Thomas Manss, utilitzant una imatge de la reconeguda artista Carmen Calvo, un treball que parteix de la seua obra “Oro y redondo del mediodía”.

Sota la direcció d’Àngels Gregori, aquest any el Poecítrics comptarà amb uns protagonistes de luxe: Josep Piera (Beniopa, 1947), Mario Obrero  (Getafe, 2003) i Maria Sevilla (Badalona, 1990); tres poetes de reconegut prestigi que realitzaran un passeig a través dels versos de poetes que s’han acostat als cítrics, des dels clàssics fins als nostres dies i que vol ser, per damunt de tot, un cant a la Mediterrània. Tancarà l’acte María José Gálvez, directora general del Llibre, del Còmic i Foment de la Lectura del Ministerio de Cultura.

Mario Obrero (Getafe, 2003). Empezó a escribir al tiempo que aprendió, más o menos, a andar. Y desde entonces mira al mundo de una manera que hace años que los lectores, la crítica y los autores siguen (y festejan) atentamente sus pasos. Todo en él produce un vértigo que hace sonreír, sobre todo cuando piensas en alguien que vuela tan alto y tiene los pies tan firmemente arraigados en el suelo. Es, literalmente, un árbol cargado de cerezas. Ha publicado recientemente Tiempos mágicos.

Josep Piera (Beniopa, 1947). Es uno de los poetas valencianos más importantes de nuestros días. Continuador de la tradición de nuestros clásicos, a través de su obra (poesía, dietarios, ensayo, narrativa) ha ido construyendo a lo largo de medio siglo de escritura uno de los cantos más firmes en el Mediterráneo. En 2023 estuvo galardonado con el Premio de Honor de las Letras Catalanas.

Maria Sevilla (Badalona, 1990). Es una de las voces más singulares de la poesía actual y participa en festivales de todo el mundo diciendo sus versos, que son (por encima de todo) una reflexión sobre la construcción -y la representación- de la identidad. Sabe que es en las fisuras el lugar por el que pasa siempre la luz y en las heridas el espacio donde comienza la escritura. Su última obra es La noche ovípara.

Els poetes

Mario Obrero
(Getafe, 2003). Va començar a escriure al temps que
va aprendre, més o menys, a caminar. I des d’aleshores mira el món d’una manera que fa anys que els lectors,
la crítica i els autors segueixen (i festegen) atentament els seus passos. Tot en ell produeix un vertigen que fa somriure, sobretot quan penses en algú que vola tan alt i té els peus tan fermament arrelats a terra. És, literalment, un arbre carregat de cireres. Ha publicat recentment Tiempos mágicos.

Josep Piera
(Beniopa, 1947). És un dels poetes valencians més importants dels nostres dies. Continuador de la tradició dels nostres clàssics, a través de la seua obra (poesia, dietaris, assaig, narrativa) ha anat construint al llarg de mig segle d’escriptura un dels cants més ferms a la Mediterrània. L’any 2023 va estar guardonat amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.

Maria Sevilla
(Badalona, 1990). És una de les veus més singulars de la poesia actual i participa en festivals d’arreu del món dient els seus versos, que són (per damunt de tot) una reflexió sobre la construcció -i la representació- de la identitat. Sap que és en les fissures el lloc per on passa sempre la llum i en les ferides l’espai on comença l’escriptura. La seua última obra és La nit ovípara.

Crèdits de l’obra
Autora de la obra: Carmen Calvo